ידע זה כוח

Posted on

אחד מהדברים הראשונים שאני מלמד בהנחיית הקבוצות הוא כמה הלימודים חשובים לנו, וכמה זו בעצם מתנה, ידע זה כוח, ואני מנסה להעביר לקבוצה את הפאתוס שקיים בי להשכלה אינסופית.

אחיינית שלי התקשרה אליי לפני כמה ימים להתייעץ איתי לגבי מה ללמוד ואיפה. היא השתחררה בדיוק מהצבא, ועכשיו שלב ההתלבטות. סיפרתי לה על התואר הראשון שעשיתי באורנים בהוראה. השווצתי כמה המרצים היו איכפתיים ביחס למקומות לימוד אחרים, וכמה זה עזר לי בתפקיד הנוכחי. היא יותר בכיוון של לימודי תקשורת לתואר ראשון http://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/social-sciences-faculty/hugim/communication-class/

אני ממש מקווה שהיא באמת תלך ללמוד, ואם זה שם אז אפילו עוד יותר. אני מאמין גדול בלמידה, אפילו שהוכיחו לאחרונה שלאו דווקא המשכילים מרוויחים את הכסף הגדול, אבל מה שבטוח שהם מרוויחים הרחבת אופקים ושיטות למידה שיעזרו להם בכל תחום בחיים.

למען האמת השיחה איתה גרמה לי קצת לחשוב על לימודי תואר שני עבורי, אני כבר מתגעגע שוב להרגשה הזו כשיושבים על ספסל הלימודים. עכשיו אני מוצא את עצמי די הרבה בתפקיד ה'מורה' ובא לי קצת לחזור להיות התלמיד מדי פעם.

להשאיר תגובה

